ltnews.lt

Lietuvos naujienos iš pirmų lūpų

2023:02:07 9:40

Rampos agentų instruktorius: mėgaujuosi galimybe dalintis žiniomis

Būti mokytoju ir mokyti kitus – atsakingas darbas, o juo labiau tokioje srityje kaip aviacija, kurioje didžiausias dėmesys yra skiriamas saugai ir saugumui. Orlaivių antžeminio aptarnavimo skyriaus mokymų instruktorius Vytautas Mačiulaitis teigia, kad prieš pradėdamas mokyti kitus, pats turi tiek teoriškai, tiek praktiškai būti susipažinęs su pagrindais ir išbandęs kiekvieną poziciją – nuo krovinių ir bagažo tvarkytojo ar rampos agento iki pamainos vadovo.

 

Būtent toks buvo orlaivių antžeminio aptarnavimo bendrovės „Litcargus“ Kauno padalinio mokymų instruktoriaus V. Mačiulaičio karjeros kelias, kuris prasidėjo prieš šešerius metus. Pirmiausia jis įsidarbino rampos agentu, o kiek vėliau – kylant karjeros laiptais – jis tapo instruktoriumi. Pasak V. Mačiulaičio, kad būtum pasirengęs mokyti kitus darbuotojus, pats privalai turėti didelį žinių bagažą.

 

„Instruktoriaus pozicija reikalauja didelio noro kiekvieną dieną mokytis vis naujų dalykų ir nuolatos plėsti savo kompetenciją. Lygiai taip pat, kaip mokykloje dirbantis mokytojas. Tikriausiai niekas nenorėtumėme, kad mūsų vaikus mokytų žmogus, kuris neišmano savo srities“, – sako rampos agentų instruktorius.

 

Jis pažymi, kad instruktorius turi suprasti visus procesus, kurie vyksta aviacijoje, o tam reikia pasisemti įvairios patirties.

 

„Rampos agentų instruktoriaus kelias yra gana nuoseklus – juo iškart netampama. Pirmiausia reikia susipažinti su bagažo ir krovinių tvarkytojo pareigybe, padirbti rampos agentu ir galiausiai pamainos vadovu. Visa tai reikalinga, kad galėtum pamatyti procesus nuo pat pradžių ir juos suprasti. Pavyzdžiui, kaip registruoti ir krauti bagažus ar krovinius, kaip sustabdyti orlaivius, kaip elgtis avarinėmis situacijomis, kaip pildyti dokumentus“, – sako V. Mačiulaitis ir priduria, kad aviacijoje visi procesai yra griežtai žingsnis po žingsnio aprašyti, nes kiekvienas nukrypimas nuo proceso gali kainuoti žmonių gyvybes.

 

  1. Mačiulaitis akcentuoja, kad mokymų instruktorius pasitinka ir į darbus tinkamai įveda kiekvieną aviacijoje dirbantį darbuotoją. Priklausomai nuo kiekvienos darbo pozicijos, mokymų programa yra sudaroma remiantis Tarptautinės oro transporto asociacijos (angl. International air transport association, IATA) ir Oro uostų paslaugų  (angl. Airporthandling manual, AHM) vadovais.

 

„Šis vadovas mums yra kaip Biblija kunigui – mes jį turime puikiai išmanyti ir kiekvieną jame smulkiai ir nuosekliai aprašytą procesą kuo aiškiau ištransliuoti darbuotojams. Patys mokymai prasideda nuo darbuotojo supažindinimo su oro uostu ir kaip jame elgtis saugiai, nurodant, iš kur kyla didžiausios grėsmės.Tada yra pereinama prie pozicijos mokymų, kuriuose yra supažindinama su jų darbo specifika ir procedūromis, taip pat su įranga, kurią jie naudos oro uoste“, – pirmąjį mokymosi etapą, kuris apima keturių dienų teorines paskaitas, pristato rampos agentų instruktorius.

 

Antrasis mokymosi etapas apima praktiką. Tai, kas buvo dėstoma teorijoje, po to yra išbandoma praktikoje. Pavyzdžiui, „apsukti“ lėktuvą per labai trumpą laiką.

 

„Apsukimą“ mes vadiname, kai orlaivis sustoja aikštelėje, darbuotojai sustato įrangą, išlaipina 189 keleivius, užpila kurą, iškrauna ir pakrauna bagažus, pasirūpina orlaivio vidaus švara, sulaipina 189 keleivius, nurenka įrangą ir rampos agentas duoda leidimą užkurti orlaivio variklius“, – aiškina instruktorius.

 

Paruošti bagažo ir krovinių tvarkytoją, kad šis galėtų savo darbą pradėti savarankiškai be priežiūros, užtrunka apie 3 mėnesius, paruošti rampos agentą – dar papildomas mėnuo.

 

  1. Mačiulaitis sako, kad būnant instruktoriumi, jam labiausiai patinka matyti, kaip nauji žmonės lengvai įsilieja į darbą, o seniai dirbantys išmoksta kažko naujo.

 

„Džiaugiuosi galimybe dalintis žiniomis su kitais, kasdien ir pačiam išmokstant naujų dalykų. Taip pat gaunama galimybe išmėginti tikrai ne eilinę įrangą. Pavyzdžiui, konteinerių krautuvus arba šiuo metu, sulaukus sniego, nuledinimo automobilius“, – pasakoja specialistas.

 

Labiausiai jį žavi, kad kolegos, su kuriais dirba, yra tikri aviacijos fanatikai. Jei yra planuojamas nestandartinio orlaivio atvykimas, darbo atmosfera pasikeičia. Visi su nekantrumu laukia ir jaudinasi.

 

„Smagu dirbti su žmonėmis, kuriuos sieja vienas bendras vardiklis – meilė aviacijai. Yra žmonių, kurie aviacijoje dirba jau 16 metų ir aistra šiai sričiai nė kiek nepriblėso. Pamatę, orlaivį jų akys žiba taip, kaip atėjusio naujoko, kuris pirmą kartą pamatė atvykstantį ar išvykstantį orlaivį“, – sako rampos agentų instruktorius, prisipažindamas, kad dažnai ir pats taip jaučiasi.