ltnews.lt

Lietuvos naujienos iš pirmų lūpų

2022:12:05 11:10

Apklausa: renkantis kelionės tikslą svarbiausia lėktuvo bilietų kaina

Didžioji dalis, arba 66 %, Lietuvos gyventojų nurodo, kad planuojant poilsinę kelionę į tolimus kraštus svarbiausias pasirinkimo kriterijus yra skrydžio bilietų kaina. Be to, kone kas ketvirtas gyventojas, paklaustas apie kelionių planus artimiausiais mėnesiais, prisipažįsta, kad šią žiemą tikriausiai nekeliaus, nes stipriai išaugo kasdienės išlaidos, teigiama Latvijos užsakomųjų skrydžių bendrovės „SmartLynx Airlines“ užsakytos apklausos išvadoje[1].

Apklausos rezultatai taip pat parodė, kad renkantis lėktuvų bilietus 48 % atvejų atsižvelgiama į skrydžio laiką, o 29 % apklaustųjų yra svarbi skrydžio trukmė. Maždaug trečdalis, arba 34 %, apklausos dalyvių pripažįsta, kad reikšmingos ir į bilieto kainą įtrauktos papildomos paslaugos, pavyzdžiui, sėdimos vietos pasirinkimas ir bagažo sąlygos. Be to, kas trečias tyrimo dalyvis prieš įsigydamas bilietus įvertina skrydžių bendrovės reputaciją ir aptarnavimo kokybę. Tik 9 % apklaustųjų svarbu punktualumas, o 3 % – skrydžių bendrovės dėmesys tvarumui bei aplinkai.

Linkę prisitaikyti, kad galėtų keliauti

Vertindamas savo finansines galimybes, beveik kas šeštas apklaustasis nurodė, kad artimiausiais mėnesiais keliauti neketina arba keliaus rečiau, vis didėjant kasdienėms išlaidoms už paslaugas ir prekes. Tačiau daugiau kaip penktadalis, arba 22 %, keliaus kaip iki šiol, nepaisydami išaugusių kasdienių išlaidų. Beje, vyrai (29 %) tvirčiau pasiryžę leistis kelionėn nei moterys (15 %). Nedidelė dalis, arba 10 %, kelionių entuziastų netgi linkę mažinti kasdienes išlaidas, kad galėtų toliau mėgautis kelionėmis kaip iki šiol, o 7 % svarsto galimybę rinktis pigesnius maršrutus.

„Dėl energijos išteklių krizės ir didėjančios infliacijos pastebimai nyksta gyventojų perkamoji galia ir kelionių mėgėjams teks daugiau pasukti galvą renkantis skrydžių kryptis. Todėl tikėtina, kad artimiausiais mėnesiais galime sulaukti sumažėjusios paklausos. Vis dėlto šį efektą galbūt atsvers kylantis žmonių troškimas keliauti po dvejų namuose praleistų pandemijos metų. O skrydžių bendrovės, nepaisydamos sektoriaus iššūkių, turės ieškoti sprendimų, kad išlaikytų konkurencingas bilietų kainas ir keleivių lojalumą“, – apklausos rezultatus aptaria Žygimantas Surintas, „SmartLynx Airlines“, priklausančios tarptautinei įmonių grupei „Avia Solutions Group“, vadovas.

 

Apie „SmartLynx Airlines“

1992 metais Latvijoje įsteigta bendrovė „SmartLynx Airlines“ yra pirmaujanti, ES veikianti ACMI (orlaivių su draudimu, įgula ir aptarnavimu nuoma), užsakomųjų reisų ir krovinių vežimo operatorė. Ji turi Latvijos, Estijos ir Maltos oro vežėjų sertifikatus ir siūlo nuomotis orlaivius su visomis aptarnavimo paslaugomis klientams visoje Europoje, Amerikoje, Afrikoje ir Azijoje. „SmartLynx Airlines“ priklauso pirmaujančiai tarptautinei aviacijos paslaugų teikėjų grupei „Avia Solutions Group“.

 

[1] „Norstat Lietuva“ šių metų rugsėjo mėnesį atliko SIA „SmartLynx Airlines“ užsakytą tyrimą. Apklausoje dalyvavo 1000 žmonių.