ltnews.lt

Lietuvos naujienos iš pirmų lūpų

2022:10:02 7:05

Pirmą kartą Gastronomijos savaitėje dalyvaus tik atrinkti dalyviai

Lietuvos viešbučių ir restoranų asociacija ir Lietuvos vyriausiųjų virėjų ir konditerių asociacija kviečia restoranus, kavines, dvarų virtuves registruotis dalyvauti lapkričio 7-13 d. vyksiančioje 12-oje gastronomijos savaitėje. Jos tema – „Skonių kelionės“ – skirta paskatinti dalyvius atskleisti savo meistrystę, dėl kurios būtų verta keliauti tiek į didžiųjų miestų restoranus, tiek į kitus šalies miestus, miestelius bei ten susipažinti su Lietuvos kulinariniu paveldu. Norinčiųjų dalyvauti registracija vykdoma iki spalio 1 d. Pirmą kartą gastronomijos savaitės dalyviai bus skelbiami po organizatorių atrankos.

Gastronomijos savaitė – galimybė išbandyti ir svečiams pristatyti naują patiekalą

„Lietuvos gastro kultūra per daugiau nei 7 metus, kai organizuojama Gastronomijos savaitė, iš tiesų labai pasikeitė. Pirmiausia tobulėjo ir vis didesnę meistrystę demonstravo restoranų komandos, šefai. Antra – restoranų lankytojai taip pat labai išlavino savo skonį, tiek lankydamiesi šalies, tiek keliaudami po užsienio šalių restoranus. Vis tik horeca, t.y. maitinimo ir svetingumo paslaugų, sektorius neišvengė ir labai didelių iššūkių, kurie per pastaruosius keletą metų pastebimai pakeitė Lietuvos gastronominį žemėlapį bei turėjo įtakos restoranų meniu“, – sako Lietuvos viešbučių ir restoranų asociacijos direktorė Eglė Ližaitytė.

„Kasdien bandydami padėti spręsti problemas, su kuriomis susiduria horeca įmonės Lietuvoje, tokios kaip personalo trūkumas, ženkliai kylančios kainos, tuo pačiu privalome siekti, kad jos neturėtų neigiamos įtakos pačiai gastro kultūrai, kuria pastaraisiais metais iš tiesų galėjome didžiuotis ir garsinti Lietuvą užsienio šalyse. Todėl šiais metais, prieš paskelbdami Gastronomijos savaitės dalyvius, atidžiai vertinsime jų paraiškas“, – sako Eglė Ližaitytė. Pasak jos, savaitės dalyviai jos metu sulaukia iš tiesų labai daug lankytojų ir dėmesio, todėl privalo išlikti pavyzdžiais visai rinkai – demonstruoti aukštą meistrystę bei prisidėti prie šalies gastronominės kultūros stiprinimo.

Vienas iš kriterijų, kuriais remiantis bus atrenkami gastronomijos savaitės dalyviai – jos meniu. „Savaitei rengiami meniu turi būti sudaryti iš naujų, iki šiol restorano svečiams nesiūlytų, patiekalų. Gastronomijos savaitė – labai gera galimybė restoranams išbandyti naujus savo kūrinius. Žinodami būsimą svečių skaičių, restoranų virtuvių komandos gali optimaliai susiplanuoti visą logistiką, ištobulinti bei, remiantis svečių vertinimais, įvesti patiekalą į reguliarų meniu“, – sako Lietuvos vyriausiųjų virėjų ir konditerių asociacijos vykdomoji direktorė Jūratė Mikalkėnienė.

Kviečia dalyvauti kulinarinio paveldo puoselėtojus

Savaitės organizatoriai vertins ir restoranų motyvaciją, kaip jie ruošiasi atskleisti Gastronomijos savaitės temą – „Skonių kelionės“: „Jau nekantraujame susipažinti su norinčiųjų dalyvauti Gastronomijos savaitėje meniu pristatymais. Kviečiame ne tik sostinės ir kitų didžiųjų miestų, bet ir regionuose veikiančius restoranus, kavines drąsiai pildyti dalyvio anketas bei papasakoti, kaip jų virtuvės meistrai garsina jų regioną, miestą ar net nedidelį miestelį“.

Vienas iš atrankos kriterijų regionų dalyviams – kulinarinio paveldo pristatymas. „Kviečiame dalyvauti šeimos, namų restoranus, kavines, dvarų virtuves, puoselėjančias kulinarinį paveldą. Dalyvaudami gastronomijos savaitėje jie taps savo miesto, miestelio, rajono ambasadoriais“ – sako Eglė Ližaitytė. – „Siekiame, kad per pandemiją išaugęs noras keliauti po Lietuvą nesloptų. Kaip ir XX a. pradžioje padangų gamintojai, išleidę pirmą „Michelin“ gidą, turėjo tikslą – skatinti žmones keliauti, taip ir mes norime suteikti dar vieną motyvaciją – gastronominę patirtį – pažinti Lietuvą“, – sako Lietuvos viešbučių ir restoranų asociacijos direktorė.

Norintieji dalyvauti kviečiami iki spalio 1 d. pildyti dalyvių anketas: shorturl.at/bpRV8. Jos bus įvertintos ir Gastronomijos savaitės dalyviai bus paskelbti pirmą spalio savaitę.

Gastronomijos savaitės dalyviai bus pristatomi savaitės partnerių – Lietuvos nacionalinio radijo ir televizijos LRT informaciniuose kanaluose, žurnale „Geras skonis“, interneto svetainėje „Skonis.lt“ ir jos soc. tinklų paskyrose, taip pat nacionalinės turizmo agentūros „Keliauk Lietuvoje“, Vilniaus miesto plėtros agentūros „Go Vilnius“, verslo, turizmo, kino ir tarptautinės Kauno rinkodaros agentūros „Kaunas IN“ informacijos kanaluose, Lietuvos turizmo, laisvalaikio ir kultūros naujienų portale „We love Lithuania“. Pagrindinis savaitės rėmėjas – „Melga“ kartu su „Michelin“.

 


Šaltinis: „Keliauk Lietuvoje“