ltnews.lt

Lietuvos naujienos iš pirmų lūpų

2022:08:08 3:57

Tarptautinių siuntų mozaika: ką ir kaip dažnai siunčiame į užsienį?

Daugiau nei 4 tūkst. siuntų per sekundę – tokiu greičiu pasaulis gyveno 2020-aisiais. Duomenis apibrėžė kompanijos „Pitney Bowes“ išvestas siuntų indeksas, kuriame numatoma, kad sektorius toliau plėsis ir visuomenei taps vis svarbesnis. Kaip prie šio skaičiaus prisideda Lietuva?

Omniva LT“ užsakymu pavasarį atlikta gyventojų apklausa parodė, kad 68 proc. lietuvių per pastaruosius 6 mėn. gavo bent vieną siuntą. Net 36 proc. apklaustųjų savo pirkinius siuntėsi iš užsienio valstybių. Taip pat, apklausos duomenimis, per pastarąjį pusmetį tarptautinių siuntų paslaugomis naudojosi beveik kas penktas lietuvis (16 proc.). Dažniausiai į užsienį šalies gyventojai siuntė maistą, grožio prekes ir drabužius.

Įpratome gauti ir siųsti įvairesnes prekes

Kaip teigia „Omniva LT“ komercijos vadovas Justinas Pileckas, nuolat auganti prekių pasiūla ir patogūs jų pristatymo būdai lemia, kad aktyviai perkame tiek iš Lietuvos, tiek iš užsienio parduotuvių. Apklausos duomenimis, net 86 proc. gaunančių siuntas perka prekes internetu Lietuvoje, ir net 57 proc. – nes perka iš užsienio.

Vienas pagrindinių pastarojo meto e. prekybos sektoriaus augimo veiksnių – žymiai prasiplėtęs vartotojų virtualių pirkinių krepšelis. Šiandien praktiškai nebelieka prekių, kurias galima būtų įsigyti išskirtinai tik fizinėse parduotuvėse. Pavyzdžiui, pandeminis laikotarpis šalyje vartotojus pripratino pirkti internetu ir atsiimti paštomate net negendančius maisto produktus, iki tol laikytus preke, kurią galime įsigyti tik maisto prekių parduotuvėse. Kitas ryškus pokytis – vis dažniau perkame ne vien iš Lietuvos, bet ir užsienio. Tendenciją labiausiai lemia platus asortimentas, patikimas ir greitas siuntų pristatymas ir patogus atsiėmimas arčiausiai namų“, – sako J. Pileckas.

Pasak bendrovės komercijos vadovo, nors siuntų, kurias gauna lietuviai, skaičius didėja jau kelerius metus, e. prekybos rinkoje vis ryškesni ir kitos tendencijos ženklai – siuntos, kurias išsiunčiame patys. Ypač pastaruoju metu padažnėjo naudojimasis tarptautinių siuntų paslaugomis.

Siuntas į užsienį siunčia kas penktas

Apklausos duomenimis, per pastarąjį pusmetį siuntą į užsienį siuntė beveik kas penktas lietuvis (16 proc.). Žvelgiant išsamiau, 2 proc. Lietuvos žmonių siuntas siunčia į Latviją bei Estiją ir net 14 proc. – į kitas užsienio valstybes. Vienas populiariausių ir patogiausių būdų siųsti siuntas į užsienį – per „Omniva“ paštomatus.

Tarptautinių, per „Omniva“ paštomatus iš Lietuvos išvykstančių siuntų srautas auga. Prognozuojame, kad šis skaičius ateityje tik didės. Naujausia apklausa parodė, kad daugiausiai Lietuvos gyventojų – net 90 proc. – į užsienį siuntas siunčia draugams ar giminaičiams. Kita vertus, net 19 proc. grąžina internete pirktas prekes, o 16 proc. – parduoda ir siunčia prekes į užsienį per platformas „Etsy“, „eBay“, „Amazon“ ir kitas. Tai rodo, kad lietuviai pratinasi tarptautinių siuntų paslaugą matyti ne vien kaip būdą giminaičiams ar draugams nusiųsti dovanų, bet ir savarankiškai grąžinti netikusias prekes ar pradėti prekiauti patys. Šios tendencijos šiandien kaip niekada palankios ir vietiniams verslams, kurių prekės gali būti aktualios užsienio rinkai“, išskiria Justinas Pileckas.

Dažniausiai į užsienį siunčiame maistą

Siuntų, kurias lietuviai siunčia į užsienį, turinys įvairus: skaičiuojant tuos atvejus, kai siuntos buvo siunčiamos ne į Baltijos šalis, net pusė (51 proc.) apklaustųjų siuntė negreitai gendantį maistą ar grožio prekes (49 proc.). Apklausos respondentai taip pat nurodė, kad dažnai siunčia ir drabužius (40 proc.), žaislus (30 proc.) bei elektronikos prekes (20 proc.).

Kaip pastebi „Omniva LT“ komercijos vadovas, ateityje į užsienį siunčiamos siuntos pasipildys naujomis prekių kategorijomis, o bendra tarptautinių siuntų augimo tendencija – itin palankus metas Lietuvos verslams.

Mūsų tikslas – žengti tendencijų priešakyje ir pokyčiams e. prekybos sektoriuje ruoštis jau dabar. Todėl „Omniva LT“ diegiame įrankius, kurie mūsų klientams tiek supaprastina siuntų siuntimo logistiką, pavyzdžiui, sudaro sąlygas naudojantis paštomatais nestovėti eilėse ir siuntas siųsti bet kuriuo paros metu, tiek leidžia automatizuoti internetinių parduotuvių užsakymų formavimo procesus. Savo veikla siekiame optimizuoti prekių transportavimo kaštus ir taip prisidėti prie augančių verslų ir visos Lietuvos ekonomikos augimo. Šiandien savo klientams suteikiame ne tik paštomatus, bet ir inovatyvius sprendimus – nuo intuityvios savitarnos iki vieno įrankio siuntų formavimui bei kainų ir kokybės palyginimui. Tikimės, kad tai įgalins Lietuvoje veikiančius verslus į užsienio rinkas savo prekes parduoti greičiau, patogiau ir dažniau“, – apibendrina J. Pileckas.

Įmonė „Omniva LT“ valdo didžiausią paštomatų tinklą Lietuvoje. Jį sudaro 351 paštomatas, kurie bendrai turi daugiau nei 47 tūkst. siuntų skyrelių. Bendrovė taip pat valdo pirmąją lietuvišką išorinę prekių grąžinimo platformą FLIPO, o pernai pristatė ir naują tarptautinių siuntų platformą tarptautines.omniva.lt. „Omniva LT“ priklauso Estijos paštui – AB „Eesti Post“, kuris valdo didžiausią paštomatų tinklą Baltijos šalyse.