ltnews.lt

Lietuvos naujienos iš pirmų lūpų

2021:04:13 10:36

Pandemija – aukso amžius IT ir telekomunikacijų rinkoje. Paslaugų augimą skaičiuoja ir 1000 proc.

Jau metus gyvenant įvairių ribojimų sąlygomis, nerasime srities ir verslo sektoriaus, kuris nebūtų vienu ar kitu lygmeniu paveiktas šios pasaulinės krizės. Verslams tai didelių išbandymų metas, tačiau sudėję visus taškus ant „i“ dalis jų metus vadina nuosmukio, stagnacijos, kiti – pokyčių ir augimo metais. Vieni tokių – telekomunikacijų rinkos žaidėjai, skaičiuojantys ženkliai išaugusius pardavimus ir paaktyvėjusį naujų paslaugų poreikį.

Apžvelgdamas praėjusių metų tendencijas telekomunikacijų rinkoje, joje veikiančios „CSC Telecom“ vadovas Maksimas Staškūnas sako, jog ryšio paslaugų poreikis keitėsi – duomenų perdavimo greitį užtikrinančios naujausios mobiliojo ryšio technologijos, šviesolaidinis internetas, pasikeitus aplinkybėms tapo būtinybe, tačiau daugiausia verslas investavo ne ten – pastaruoju metu dėmesys krypo į tuos sprendimus, kurie leidžia optimizuoti verslo procesus ir juos valdyti efektyviau. Taip pat užtikrinti sklandų ir saugų darbą per nuotolį.

Verslas praėjusiais metais suskubo integruoti IT ir komunikacijų sistemas

Daugelis įmonių bendrauja su klientais skirtingais kanalais: telefoniniai skambučiai, el. paštas, „Viber“, kitos programėlės. Pasak M. Staškūno, pandemijos metu išryškėjo poreikis komunikaciją su klientais valdyti efektyviau.

Vidutinio dydžio ir mažesnės įmonės tokį bendravimą įvairiomis platformomis su klientais iki šiol tik testavo ir dažnai nesuko sau galvos, jei visos komunikacijos nebuvo galima apskaityti vienoje sistemoje. Tokiu būdu dalis informacijos likdavo žinoma tik santykį su klientu palaikančiam vadybininkui. Tačiau perėjus prie nuotolinio darbo, vertinti darbo su klientais progresą neturint dalies duomenų vadovams tapo itin sudėtinga. Tuomet stebėti organizacijos pulsą realiu laiku buvo ypač svarbu tam, kad būtų galima operatyviai priimti pagrįstus verslo sprendimus. Susidurta ir su kitu iššūkiu – susirgus vadybininkams, užtikrinti sklandų tolesnį bendravimą su jo klientais kolegoms nematant dalies informacijos būdavo sunku – strigdavo informacijos perdavimas, procesas išsitęsdavo ilgai, strigdavo derybos ir pan. Visas šis neefektyvumas reiškia nuostolius verslui. Todėl, matyt, neatsitiktinai praėjusiais metais sulaukėme ženkliai daugiau nei bet kada anksčiau užklausų dėl skirtingų komunikacijos kanalų integravimo į vieną sistemą“, – pasakoja M. Staškūnas.

Pasak jo, apjungus visus bendravimo kanalus ir integravus juos į klientų valdymo sistemą, visa komunikacija su klientu matoma kliento kortelėje, o toks centralizuotas komunikacijos su klientu vykdymas yra patogesnis ir efektyvesnis. „Ypač tuomet, kai visa komanda dirba nuotoliniu būdu: mažėja administracinio darbo ir darbuotojai gali visą dėmesį skirti klientų problemų sprendimui. Tai tik vienas iš daugelio sprendimų pavyzdžių, tapusių itin aktualiais verslui pandemijos metu, kai visa komunikacija persikėlė į skaitmeninę erdvę“, – pažymi M. Staškūnas.

Trumpųjų numerių paslauga išgyveno aukso amžių

Pakitę verslo poreikiai atsispindi ir įmonės veiklos rezultatuose. „CSC Telecom“ skaičiuoja, jog debesijos paslaugos pernai augo 164 proc., VPN ir ugniasienių paslaugų pardavimai išaugo 250 proc., „Microsoft 365“ sprendimai – įdomus skaičių sutapimas – augo 365 proc., o mokamų trumpųjų numerių paslauga – net 1339 proc.

Pernai labai išaugo skambučių centro sprendimų ir su jais susijusių paslaugų poreikis. Skambučių centro funkcionalumus aktyviai diegė įvairūs paslaugų tiekėjai – bankai, elektroninės parduotuvės, taip pat viešosios įstaigos. Trumpųjų numerių paslaugos augimas taip pat nestebina – jie buvo sparčiai diegiami viešajame sektoriuje siekiant gyventojams užtikrinti lengvesnį informacijos prieinamumą. Į interneto erdvę persikėlę verslai taip pat suprato, kad trumpąjį numerį patogiau komunikuoti reklamoje, vartotojai jį įsimena geriau, todėl ir reakcijų sulaukiama daugiau“, – sako „CSC Telecom“ pardavimų vadovas Tadas Ivašauskas.

Prioritetą teikė įrangos išperkamajai nuomai

Darbo procesams persikėlus į namus augo ir įrangos išperkamosios nuomos, priežiūros paslaugos.

Praėjusiais metais atsipirko mūsų investicijos į infrastruktūros išperkamosios nuomos paslaugos vystymą. Ši paslauga mūsų įmonėje pernai išaugo 43 proc. Tokį paklausos augimą lėmė naujoji verslo realybė. Staiga sustojus tiekimo grandinėms daliai įmonių apyvartinės lėšos tapo rimta problema, kita vertus investicijų persiorientuojant reikėjo daug ir įvairiose srityse. Kritiškai būtinos buvo tos, kurios galėtų užtikrinti sklandų veiklos tęstinumą. Daugumai tai reiškė prisitaikymą efektyviai dirbti iš namų. Visos šios aplinkybės lėmė, kad išperkamoji infrastruktūros nuoma tapo idealiu sprendimu tomis aplinkybėmis“, – pasakoja T. Ivašauskas.

Išaugęs dėmesys – duomenų saugumui

Pasak T. Ivašausko, kuomet visas pasaulis persikėlė dirbti iš namų, suaktyvėjo kibernetinės atakos. „Natūralu – metas tam buvo idealus, mat ne visos įmonės visuotinio sąmyšio metu pirmiausia galvojo apie darbo per nuotolį saugumą. Prioritetas tuomet trumpuoju laikotarpiu buvo pasirūpinti bazinėmis priemonėmis darbui iš namų, kad įmonės veikla nesustotų. Todėl labai greitai mažos ir vidutinės įmonės tapo kibernetinių atakų prioritetiniu taikiniu. Visgi iš Lietuvos verslo pavyzdžių matome, kad susigriebta buvo operatyviai. Tą rodo ir spartus įvairių duomenų apsaugos sprendimų paklausos augimas. Vien VPN ryšio bei ugniasienės sprendimų pardavimai mūsų įmonėje praėjusiais metais augo šimtus procentų. Taip pat augo ir kitų kibernetinio saugumo sprendimų paklausa“, – sako „CSC Telecom“ atstovas.

T. Ivašauskas taip pat pabrėžia, kad net patys sudėtingiausi ir kompleksiškiausi duomenų apsaugos sprendimai, kurie paprastai kainuoja itin daug, nėra panacėja. „Matome, kad kibernetinių atakų daugėja, jos tampa vis sudėtingesnės, tad darbuotojų švietimui kibernetinio saugumo srityje taip pat svarbu skirti atitinkamą dėmesį“, – pabrėžia ekspertas.

El. parduotuvės suskubo apsaugoti savo pirkėjus

Sparčiai augant elektroninei komercijai augo ir poreikis saugesnei galutinio vartotojo interakcijai. Įmonė pastebi, jog siekiant užtikrinti saugesnį vartotojo prisijungimą prie elektroninės parduotuvės dar aktualesnė tapo dviejų lygių autorizavimo paslauga. Pandemijos laikotarpiu prekybai persikėlus į internetą tai tapo el. parduotuvių standartiniu sprendimu. T. Ivašauskas svarsto, kad padidintą dėmesingumą tokiai apsaugai lėmė ir pasigirdusi informacija apie naujausius masinius asmens duomenų nutekinimo incidentus.

M. Staškūnas pažymi, kad išaugę verslo poreikiai reikalauja ir daugiau vadybinių kompetencijų įmonės viduje, tad pandemijos metu investuojama į darbuotojų kompetencijų kėlimą. Iš viso įmonių grupė, kurią sudaro „CSC Telecom“ ir „TCG Telecom“, fiksuoja 12 proc. 2020 m. išaugusias pajamas, lyginant su 2019-aisiais metais.

Kompleksinių telekomunikacijų ir IT paslaugų įmonė „CSC Telecom“ priklauso „Top Connect OU“ (Estija) įmonių grupei, veikiančiai Baltijos šalyse. Lietuvoje „CSC Telecom“ veiklą vykdo daugiau kaip 15 m. Įmonė teikia interneto, mobiliojo ryšio, telefonijos, IT priežiūros, įrangos nuomos, debesijos, skambučių centro, rinkodarinius sprendimus ir paslaugas Lietuvoje. Šiuo metu „CSC Telecom“ įmonių grupėje dirba 50 darbuotojų.