ltnews.lt

Lietuvos naujienos iš pirmų lūpų

2021:03:08 8:16

Mobiliųjų žaidimų tendencijos: ko galime tikėtis 2021 metais?

Mobiliųjų žaidimų rinka šiandien ne tik nuolat plečiasi, bet savo pajamomis jau lenkia kino ir muzikos industrijas kartu sudėjus. Remiantis „GameAnalytics“ statistika, pirmame 2020 metų ketvirtyje aktyvių mobiliųjų žaidimų žaidėjų skaičius paaugo net 46 proc. – nuo 1,2 mlrd. Iki 1,75 mlrd per mėnesį. Tuo metu pasaulinė žaidimų analitikos bendrovė „Newzoo“ skaičiuoja, kad 2020-ųjų pabaigoje vien mobiliųjų žaidimų pajamos siekia 76,7 mlrd. JAV dolerių (12 proc. daugiau nei 2019 m.), kai kino teatrų pajamos visame pasaulyje 2019 m. siekė 42,5 mlrd., o muzikos industrijos – 20,2 mlrd. JAV dolerių. Iš šių skaičių matyti, kad žaidimų išmaniesiems įrenginiams rinka išgyvena savo piką. Kodėl mobilieji žaidimai tokie sėkmingi ir kokių jų tendencijų galime tikėtis ką tik prasidėjusiais 2021-ais metais?

Mobilieji žaidimai populiarūs buvo visada, praktiškai nuo tada, kai atsirado mobilieji telefonai su didesniais ekranais. Kita vertus, šiandien jų populiarumas – beprecedentis ir tai lemia bent kelios priežastys. Pirma susijusi su nuolat tobulėjančiomis žaidimų kūrimo technologijomis. Vis labiau pastebime, kad išmaniesiems telefonams skirti žaidimai savo grafika, galimybėmis ir žaismu smarkiai priartėjo prie žaidimų asmeniniams kompiuteriams ar žaidimų konsolėms. Antroji tokio augančio mobiliųjų žaidimų populiarumo priežastis – visame pasaulyje sumažėjusi žmonių socializacija, tad šį trūkumą nemaža dalis noriai bando kompensuoti žaisdami žaidimus, kuriuose gali bendrauti su kitais žaidėjais bent jau virtualiu būdu“, – sako Audrius Granickas, „Huawei Mobile Services“ verslo vystymo ir operacijų vadovas.

Pasak A. Granicko, 2021-ais didžiausias dėmesys mobiliųjų žaidimų rinkoje, tikėtina, bus skiriamas tiems žaidimams bei jų žanrams, kurie šiuo metu sutraukia daugiausiai aktyvių žaidėjų.

1. Fantazijų pasauliai ir daug žaidėjų juose

Kaip teigia A. Granickas, tokie žaidimai kaip „Fortnite“ smarkiai išpopuliarino greitus ir spalvingus daugelio žaidėjų žaidimus. Tokia tendencija žaibišku greičiu keliasi ir į išmaniuosius telefonus.

Kiekvienais metais sudaromi populiariausių mobiliųjų žaidimų topai, kurie dažniausiai skaičiuojami pagal žaidimų atsisiuntimų skaičių. Remiantis šiuo rodikliu, daugelyje populiariausių 2020 metų žaidimų topų atsidūrė mobilusis žaidimas „Garena Free Fire – The Cobra“. Vien iš oficialios programėlių parduotuvės „AppGallery“ jį atsisiuntė 36 mln. žaidėjų. Kita vertus, jei pasižiūrėtume žaidimo aprašymą, jis tikrai primintų kitą populiarų žaidimą – „Fornite“: 50 žaidėjų vienu metu atsiduria vis kitoje tropinėje saloje, į kurią kiekvienas leidžiasi parašiutu, ir dalyvauja 10 minučių trukmės mačuose, kuriuose turi kovoti tarpusavyje. Nors skamba pažįstamai, „Garena Free Fire“ turi savo vizualinį stilių, veikėjus bei yra iš pagrindų sukurtas būtent išmaniesiems telefonams, todėl tai ir lėmė jo populiarumą. Labai tikėtina, kad būtent tokių žaidimų 2021 metais tik daugės ir jų sėkmė toliau augs“, – teigia A. Granickas.

2. Neblėstanti mobiliųjų žaidimų klasika

Yra tokių mobiliųjų žaidimų, anot eksperto, kurių populiarumas neblėsta jau daugelį metų, o kiekvienas tokio žanro žaidimas užprogramuotas sėkmei.

Kai rinkoje jau pradėjome naudotis išmaniaisiais telefonais su lietimui pritaikytu ekranu, greitai išpupuliarėjo vadinamieji bėgimo žaidimai. Juose musų valdomas personažas tiesiog visą laiką bėga, o mes pirštu braukiame į skirtingas ekrano puses tam, kad veikėjas išvengtų kliūčių. Pakeliui nuolat renkame monetas ar kitus atributus. Įdomu tai, kad šis žanras, nors gyvuoja jau daug metų, vis dar populiarus ir itin mėgstamas išmaniųjų telefonų žaidėjų. Net ir naujai pasirodantys tokio žanro žaidimai netrunka susirinkti nemenkas žaidėjų auditorijas. Pavyzdžiui, tokio tipo žaidimas „Subway Princess Runner“ per pusmetį jau spėjo susirinkti 2 mln. atsisiuntimų. Labai tikėtina, kad tokio tipo žaidimai ir toliau išliks populiarūs, ypatingai, jei šio žanro rėmuose bus sukurti žaidimai apie tuo metu populiarius žmones, pavyzdžiui, garsius muzikos atlikėjus ar filmų aktorius“, – išskiria „Huawei“ ekspertas.

3. Žanras, kuriam jau sukurta daugiau nei 100 žaidimų

Dar viena ryški neblėstanti tendencija – įvairūs vaisių dėlionių žaidimai, kuriuose turime sujungti po tris ir daugiau vienodus vaisius ir taip rinkti taškus. Šie žaidimai populiarūs, nes jiems lengva prikurti tūkstančius naujų lygių, tad pradėjus žaisti – galima strigti labai ilgam. Pamatę, kad tokio tipo žaidimai populiarūs, jų kūrėjai pradėjo kepti šimtais, o tam, kad išsiskirtų iš kitų, ėmė kurti ir įtraukiančias istorijas. Pavyzdžiui, viename garsiausių šio žanro žaidimų „Gardenscapes“ mes sekame liokajaus Austino istoriją ir kiekviena mūsų įveikta dėlionė leidžia jam kažką nuveikti aplinkoje, pavyzdžiui, sutaisyti fontaną. Be to, šiuose žaidimuose dažni ir mini žaidimai, kur turime padėti savo veikėjams įveikti keistas kliūtis – tarkime, taip ekrane sudėlioti užkardas, kad veikėjo neužpultų ryklys ir jis saugiai praplauktų. Tokiems žaidimams labai dažnai kuriamos reklamos, kurių galime sutikti naršydami tiek socialiniuose tinkluose, tiek internete. Kita vertus, egzistuoja ir sukčiai, kurie bando sukurti panašius žaidimus ir pasinaudoti tuo, kad šio žanro žaidimų yra daug bei apkrėsti jūsų įrenginį ar prisiūlyti kenksmingų reklamų. Saugiausias kelias tokio tipo žaidimą siųstis iš oficialios programėlių parduotuvės, kurioje galime matyti ir atsiliepimus, žaidimo įvertinimus ar atsisiuntimų skaičių. Pavyzdžiui, minėtas „Gardenscapes“ parduotuvėje „AppGallery“ turi jau virš 2 mln. atsisiuntimų, o iš programėlės aprašymo bei apipavidalinimo galima aiškiai matyti, kad tai – originalus žaidimas“, – nurodo A. Granickas.

4. Smegenų lavinimas tampa vis populiaresnis

Anot eksperto, išmaniųjų telefonų naudotojai mėgsta paspręsti galvosūkius, o žaidimų kūrėjai nesunkiai juos pritraukia reklamuodami žaidimus provokuojančiais šūkiais, pavyzdžiui, „sužinok, koks tavo IQ“.

Yra mobiliųjų žaidimų, kuriuose nerasime jokių istorijų ar daug veiksmo – tiesiog vieną po kito sunkėjančius galvosūkius. Dažnai tai bus tiesiog klausimas ir tam tikri objektai, kuriuos pirštu tiesiog ekrane galėsime pastumti ar sukeisti bei taip rasti teisingą atsakymą. Visos užduotys būna paremtos loginiu mąstymu, o jas sprendžiant dažnai tenka sugalvoti alternatyvų, o ne tiesioginį sprendimą. Būtent todėl šiais žaidimais smagu dalintis su draugais, nes įdomu, ar jie taip pat išspręs užduotis ar kankinsis, ieškodami atsakymo. Vienas tokių žaidimų pavyzdžių – „Brain Out – Can you pass it?“. Vien šią programėlę jau atsisiuntė 1 mln. vartotojų, o panašių galima atrasti daug daugiau. Matydami, kaip žmonėms patinka laužyti galvą, mobiliųjų žaidimų kūrėjai neabejotinai tam skirs dėmesį ir 2021-aisiais“, – sako A. Granickas.

5. Stalo žaidimai keliasi į išmaniuosius

Dar viena pagreitį įgaunanti tendencija – įvairūs stalo žaidimai, kurie persikelia į išmaniuosius telefonus. Stalo žaidimai tiek šeimose, tiek draugų kompanijose yra vienas smagiausių laiko praleidimo būdų, todėl nenuostabu, kad mobiliųjų žaidimų kūrėjai pasiūlė savo alternatyvą. Pavyzdžiui, žaidimas „Ludo King“. Jį atsisiuntus daugiau nereikia pirkti paties stalo žaidimo – pakanka išmaniųjų telefonų ir žaidėjų. Vienu metu šį žaidimą gali žaisti nuo 2 iki 6 žaidėjų lokaliai, o jei esate vieni – galite žaisti su kitais žaidėjais internetu. Taip mobilieji žaidimai sudaro rimtą konkurenciją praktiškai visiems stalo žaidimams, nes visiems dalyviams pakanka atsisiųsti programėlę į savo telefoną ir tiesiog pradėti žaisti. Tai liudija ir 1 mln. bei daugiau tokių žaidimų atsisiuntimų. Tikėtina, kad šiais metais mobiliųjų žaidimų kūrėjai ir toliau sėkmingai perkėlinės populiarius stalo žaidimus į išmaniųjų telefonų ekranus“, – apibendrina A. Granickas.

Norėdami gauti reguliarias „Huawei Consumer BG“ naujienas, sekite mus:

Facebook: https://www.facebook.com/huaweimobile/

Twitter: https://twitter.com/HuaweiMobile

Instagram: https://www.instagram.com/huaweimobile/

YouTube: https://www.youtube.com/user/HuaweiDeviceCo

LinkedIn: https://www.linkedin.com/company/10617746/