ltnews.lt

Lietuvos naujienos iš pirmų lūpų

2020:11:26 3:47

VVTAT įspėja dėl „Kelly Dress Shop“

Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba (toliau – VVTAT) sulaukia vartotojų pasiteiravimų ir skundų dėl socialinio tinklo Facebook paskyroje Kelly Dress Shop užsakytų, tačiau nepristatytų prekių. Vartotojai informuoja, kad užsisakę ir apmokėję prekes, šių negauna, o pinigai už prekes nėra grąžinami. Pagal vartotojų atliktus pavedimus pinigai už prekes dažniausiai keliauja už Europos Sąjungos ribų. Apginti vartotojų teises, kai pardavėjas veikia ne Europos šalyse, labai sudėtinga.

 

VVTAT ragina būti budriems ir pažymi, kad pardavėjas nenurodo privalomos informacijos apie save, t. y. nepateikia adreso, telefono numerio, el. pašto adreso, taip pat juridinio asmens teisinės formos, todėl patariama nepasitikėti šiuo pardavėju.

 

Siekiant išvengti galimai nesąžiningų pardavėjų internete, VVTAT pataria:

  • Patikrinkite, kokia informacija apie pardavėją yra nurodoma internetinėje parduotuvėje arba socialinio tinklo paskyroje. Visos internetinės parduotuvės privalo nurodyti savo pavadinimą, buveinės adresą, telefono numerį bei el. pašto adresą, kuriais vartotojas galėtų susisiekti su pardavėju. Jei šių duomenų nėra – nerizikuokite pirkti iš šio pardavėjo.
  • Patikrinkite kitų asmenų atsiliepimus apie reklamuojamą produktą bei konkrečią internetinę svetainę ar socialinio tinklo paskyrą. Rekomenduojama atsiliepimus tikrinti ne internetinės parduotuvės tinklalapyje ar jos socialinio tinklo paskyroje, kur atsiliepimai paprastai būna itin teigiami, o specialiose skundų ir atsiliepimų svetainėse.
  • Palyginkite tokios pačios rūšies prekių aprašymą bei kainą kitose internetinėse ar mažmeninės prekybos parduotuvėse.
  • Jei pardavėjas suteikia galimybę pinigus sumokėti atsiimant prekes, rekomenduojama rinktis šį atsiskaitymo būdą.
  • Atkreipkite dėmesį, kur registruotas pardavėjas. Primename, kad VVTAT nagrinėja vartojimo ginčus, kai vartotojas ir pardavėjas ar paslaugos teikėjas yra įsisteigę Lietuvoje, o Europos vartotojų centras Lietuvoje teikia vartotojams nemokamą pagalbą, kai pardavėjas ar paslaugos teikėjas registruotas kitoje Europos Sąjungos valstybėje narėje, Norvegijoje, Islandijoje ar Jungtinėje Karalystėje. Jei pardavėjas veikia trečiojoje šalyje – vartotojas turi teisę kreiptis į vartotojų teises ginantį pasaulinį tinklą (http://www.econsumer.gov/).

Šaltinis: VVTAT