ltnews.lt

Lietuvos naujienos iš pirmų lūpų

2020:09:26 4:02

Keičiantis sezonui – patarimai cheminio valymo paslaugų vartotojams

Vėstant orams Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba (VVTAT) dažniau sulaukia vartotojų pasiteiravimų dėl ginčų su cheminio valymo ar skalbimo įmonėmis. Atsiradusios dėmės, pakitęs atspalvis ar audinio struktūra, pamestas drabužis – taip gali nutikti kiekvienam, tačiau atsakingai vykdydami savo pareigas ir fiksuodami daikto būklę prieš paslaugos suteikimą, tiek vartotojas, tiek verslininkas gali išvengti nemalonumų.

 

Detaliai aptarkite paslaugų teikimo sąlygas

 

Kiekvieno verslininko pareiga – prieš sudarant sutartį su vartotoju išsamiai aptarti teikiamas paslaugas. Prieš paliekant gaminį valymui, vartotojas ir verslininkas turėtų sudaryti raštišką paslaugų teikimo sutartį (tai gali būti ir užsakymo kvitas ar panašus dokumentas), kurioje kiek įmanoma detaliau aprašomos paslaugų teikimo sąlygos bei procedūrai pateikto gaminio būklė, savybės. Taip ginčo atveju bus lengviau įrodyti, dėl kokių sąlygų ir kiek išsamiai susitarta. Pasirašant cheminio valymo ar skalbimo paslaugų sutartį patariame atidžiai įvertinti šią joje fiksuojamą informaciją:

  • pasirinktą paslaugos rūšį (skalbimas, cheminis valymas, tik džiovinimas, pumpuravimosi šalinimas ir pan.);
  • ant gaminio pateikiamą būtiną priežiūros informaciją (skalbimo, lyginimo ir kitus grafinius priežiūros simbolius ar tekstinę priežiūros informaciją.);
  • gaminio pagrindines savybes ir esamus defektus (dėvėjimo požymius);
  • išskirtinių gaminio savybių ar išskirtinių detalių (kailinės ar kitokios apdailos, furnitūros, puošybos elementų, gaminių su specialia apdaila ir pan.) galimą riziką;
  • gaminio nusidėvėjimo lygį (procentais);
  • paslaugos teikimo sąlygas, terminus, garantijas ir kt.

 

Paslaugų teikimo sutartyje taip pat rekomenduojama nurodyti pirminę gaminio įsigijimo vertę, kuri, kilus ginčui, galėtų gerokai palengvinti susitarimą dėl kompensacijos.

 

Fiksuokite valymui perduodamų gaminių būklę

 

Neretai VVTAT tenka nagrinėti ginčus dėl po cheminio valymo ar skalbimo paslaugos atsiradusių gaminio trūkumų. Tokiais atvejais dažnai sudėtinga nustatyti kada ir dėl kieno kaltės šie trūkumai atsirado, todėl ypač svarbu, kad gaminio priėmimo metu, dalyvaujant vartotojui ir paslaugos teikėjui, būtų atlikta gaminio apžiūra, o gaminio priėmimo dokumente būtų aiškiai užfiksuoti visi plika akimi matomi gaminio ypatumai (defektai, jų kilmė, gaminio dėvėjimo požymiai, gaminio medžiagos, jos spalvos ir kt.). Paslaugos teikėjas, kaip savo srities profesionalas, turėtų užtikrinti, kad vartotojai būtų informuojami apie būdingas ir įprastas natūralių pluoštų ar kitų medžiagų savybes, galinčias išryškėti po paslaugų, pavyzdžiui, kad natūralūs pluoštai (medvilnė, linas, vilna, šilkas ir pan.) veikiami drėgmės gali trauktis, vilna gali veltis ar susitraukti ir pan.

 

Pamestas arba sugadintas drabužis – kaip elgtis?

 

Vadovaujantis Civilinio kodekso nuostatomis, žalą, padarytą asmeniui bei jo turtui, privalo atlyginti atsakingas asmuo. Jei patyrėte žalą, turėtumėte pagrįsti patirtų nuostolių dydį, pateikdami gaminio įsigijimo dokumentą ar kitą prekės vertę įrodantį dokumentą bei išdėstyti savo reikalavimą paslaugos teikėjui raštu. Paslaugos teikėjas privalo neatlygintinai išnagrinėti Jūsų prašymą ir ne vėliau kaip per 14 dienų nuo prašymo gavimo dienos pateikti išsamų motyvuotą rašytinį atsakymą, pagrįstą dokumentais. Vartotojas, nesutikdamas su paslaugos teikėjo atsakymu, turi teisę kreiptis į VVTAT dėl ginčo sprendimo ne teismo tvarka.

 

Siekdami išvengti įrodinėjimo naštos, kaskart atsiimdami išvalytą gaminį gerai jį apžiūrėkite ir, dalyvaujant paslaugų teikėjui, įvertinkite atliktų paslaugų kokybę. Pastebėję trūkumus, nedelsdami pateikite raštišką prašymą paslaugos teikėjui, nurodydami paslaugos trūkumus bei savo reikalavimą.

 

Daugiau informacijos ir patarimų rasite ČIA.