/„Pagalbos vaikams linija“ nuo savo veiklos pradžios atsakė į 76 tūkstančius skambučių

„Pagalbos vaikams linija“ nuo savo veiklos pradžios atsakė į 76 tūkstančius skambučių

Dešimties metų veiklos sukaktį mini Valstybės vaiko teisių apsaugos ir įvaikinimo tarnyboje prie SADM (toliau – Tarnyba) veikianti „Pagalbos vaikams linija“. Jos konsultantai konsultuoja vaikus bei dėl vaikų besikreipiančius suaugusiuosius, kai situacijai išspręsti reikalinga kitų įstaigų ar organizacijų pagalba (pavyzdžiui, vaikas patiria smurtą mokykloje ar namuose, yra neprižiūrimas, mato kitą skriaudžiamą vaiką ar kt.).

Nuo savo veiklos pradžios 2009 m. rugsėjo 14 d. „Pagalbos vaikams linijos“ konsultantai atsakė į apie 76 000 vaikų ir suaugusiųjų skambučių bei per 1 000 besikreipiančiųjų elektroninių laiškų.

„Pagalbos vaikams linijos“ tikslas – sustiprinti vaiko teisių apsaugą Lietuvoje bei padidinti informacijos apie socialines paslaugas sklaidą ir prieinamumą.

„Pagalbos vaikams liniją“ kūrėme galvodami apie vaikus. Norėtųsi, kad kiekvienas vaikas Lietuvoje turėtų tėvus ar kitus artimus žmones, į kuriuos galėtų kreiptis, kai jam sunku, kai susiduria su problemomis, kurių vienas išspręsti negali. Deja, ne kiekvienas vaikas turi tokius artimuosius. „Pagalbos vaikams linijos“ konsultantai ir vaikui, ir suaugusiajam pataria nuo kopradėti sprendžians iškilusius sunkumus, pasidalija kitų specialistų kontaktais, o taip pat – ir palaiko emociškai“, – sako Tarnybos direktorė Alina Jakavonienė.

Kaip pastebi „Pagalbos vaikams linijos“ konsultantai, vaikai daugiausia praneša apie patiriamą smurtą šeimoje ir patyčias ugdymo įstaigoje, sudėtingus santykius su šeimos nariais. Tuo tarpu suaugusieji dažniausiai kreipiasi dėl smurto prieš vaikus atvejų.

„Vaikų linijos“ konsultantai pirmieji priima skambučius telefono numeriu 116 111 ir, prireikus kitų institucijų ar organizacijų specialistų pagalbos, skambinančiuosius, jiems sutikus, sujungia su „Pagalbos vaikams linija“ tolimesniam pagalbos organizavimui. Į „Pagalbos vaikams liniją“ galima kreiptis ir elektroniniu paštu info@pagalbavaikams.lt bei skyrybos@pagalbavaikams.lt. Taip pat vaikams bei suaugusiesiems sudaryta galimybė bendrauti su „Pagalbos vaikams linijos“ konsultantu tiesiogiai internetu per linijos interneto svetainę www.pagalbavaikams.lt.

Taip pat interneto svetainėje www.pagalbavaikams.lt pateikiami fizinio ir seksualinio smurto, patyčių, alkoholio vartojimo ir priklausomybės nuo narkotikų, nėštumo bei sudėtingų šeimos santykių aprašymai, pagrindiniai požymiai bei būdai, kurie padėtų pačiam vaikui ir (ar) jo tėvams spręsti iškilusias problemas, ieškoti, kas ir kaip galėtų padėti.

„Pagalbos vaikams linijos“ konsultantai su skambinančiojo sutikimu, neminint, kas pranešė apie situaciją, kreipiasi į vaiko teisių apsaugos specialistus, mokyklų administracijas, savivaldybių administracijų švietimo skyrius, policiją ir kt., prašant atkreipti dėmesį į susidariusią situaciją bei imtis priemonių, rekomenduojant galimus problemų sprendimo būdus.

Vaiko teisių apsaugos specialistai, gavę pranešimą, aiškinasi nurodytas aplinkybes, tarpininkauja ir padeda šeimai priimti sprendimus, geriausiai atitinkančius vaiko interesus. Taip pat specialistai inicijuoja reikalingos pagalbos šeimai teikimą (pavyzdžiui, psichologinės, socialinės ar kt.) ir (ar) imasi kitų, teisės aktuose numatytų priemonių vaiko teisėms ir geriausiems interesams užtikrinti.

„Pagalbos vaikams linija“ Valstybės vaiko teisių apsaugos ir įvaikinimo tarnyboje nemokamu telefono numeriu 116 111 pagalbą vaikams telefonu teikti pradėjo 2009 m. rugsėjo 14 d. Nuo 2011 m. vasario 14 d. pradėta bendradarbiauti su nevyriausybine organizacija „Vaikų linija“. Taip pat perduoti atitinkamus skambučius linijai turi galimybę ir Jaunimo (8 800 28888), Pagalbos moterims (8 800 66366) bei Vilties (116 123) linijos.


Šaltinis: Valstybės vaiko teisių apsaugos ir įvaikinimo tarnyba