/Jau šiandien – Leonoros Kuisienės meninės knygrišystės parodos „Duoklė mūzoms“ atidarymas

Jau šiandien – Leonoros Kuisienės meninės knygrišystės parodos „Duoklė mūzoms“ atidarymas

Nacionalinio M. K. Čiurlionio dailės muziejaus Muzikos salėje, V. Putvinskio g. 55, Kaune
rugsėjo 6 d., penktadienį, 17 val.
atidaroma Leonoros Kuisienės meninės knygrišystės paroda „Duoklė mūzoms“.

Renginio metu fortepijono duetas Sonata ir Rokas Zubovai atliks M. K. Čiurlionio kūrinius, VDU kūrybinės grupės Declamationes nariai Dovydas Beržinis ir Karolina Sadinauskaitė skaitys ištraukas iš M. K. Čiurlionio laiškų Sofijai bei Juditos Vaičiūnaitės eilėraščius iš ciklo „Mano mūzos“, menotyrininkė Vilma Kilinskienė pristatys Leonoros Kuisienės parodą.

Tai ketvirtoji autorinė knygrišės paroda, kurios tema sukasi apie įkvėpimą ir įkvėpėjas – mūzas. Parodoje eksponuojamos knygos, vienaip ar kitaip susijusios su dieviškuoju įkvėpimu: nuo pirmojo kūrybos akto – žmonių sutvėrimo – iki lietuvių tautos genijaus M. K. Čiurlionio kūrybinio įkvėpimo apraiškų – įrištų dailininko ir kompozitoriaus natų ir laiškų žmonai Sofijai. Vis dėlto pagrindinis parodos leitmotyvas yra per devynis mėnesius įrištos knygos graikų mūzoms, gimusioms iš devynių Mnemosinės ir Dzeuso meilės naktų.

Leonora Kuisienė – mūsų dienomis pamažu nykstantį knygrišystės meną puoselėjanti kaunietė knygrišė, kurios kūrybą geriausiai apibūdina trys dalykai: profesionalumas, eksperimentas ir neoromantinė estetika. Puoselėdama tradicinės knygrišystės tradicijas, menininkė kartu tiesia naujus kelius ir šios šakos ateičiai. Pagrindinė L. Kuisienės veiklos sritis – konceptualioji eksperimentinė knyga, knyga-objektas, knyga-idėja, kurioje svarbiausia – minties raiška, jos fiksacija ir žiūrovus įtraukiančiame procese gimstančios interpretacijos. Vis dėlto ne mažiau svarbi menininkei ir tradicinė meistrystė.

Net atitoldama nuo tradicinės knygos, ji išlaiko aukštą techninių knygrišybos subtilybių lygį, yra puikiai įvaldžiusi kone visas įmanomas knygrišybos ir meninės odininkystės atlikimo technikas: odos raukimą, karpymą, tonavimą, deginimą, auksavimą, ažūro, reljefų, kaltukų, odos skulptūrų, erdvinio odos formavimo technikas bei tradicinius knygų rišimo būdus ir įvairiausias jų interpretacijas. Įspaudams menininkė nenaudoja presuojamų klišių – viską iškala kaltuku. Pagal savo pasaulėjautą knygrišė teigia besijaučianti gimusi XIX a., taigi ir jos pasirenkamos technikos bei kūrinių stilistika yra nelyginti ramus neoromantizmo dvelksmas skubančiame šiandieniniame pasaulyje. L. Kuisienė yra dalyvavusi ne vienoje kolektyvinėje ir surengusi jau tris personalines meninės knygrišystės parodas.

Paroda veiks: 2019 09 06 – 2020 01 05


Šaltinis: Nacionalinis M. K. Čiurlionio dailės muziejus