/Maisto produktams gydomąsias savybes priskyrusiai įmonei – bauda

Maisto produktams gydomąsias savybes priskyrusiai įmonei – bauda

Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba (toliau – Tarnyba) informuoja apie UAB „Acorus Calamus“ nustatytus Lietuvos Respublikos reklamos įstatymo pažeidimus bei bendrovei taikytą sankciją.

Tarnyba nustatė, jog UAB „Acorus Calamus“ reklamoje, kurioje dalinant reklaminę medžiagą (toliau – lankstinukas) buvo reklamuojami maisto papildai su saldikliais „GRIPOLIS“ vaikams nuo 3 metų, „GRIPOLIS“ besilaukiančioms ir maitinančioms mamoms, „BRONCHOS FORTE“ gerklei ir kvėpavimo takams, „BRONCHOS FORTE“ su žolelių ekstraktu (toliau – maisto papildai), vartojo teiginius apie žmogaus ligų gydymo ar profilaktines savybes ir kitas savybes. UAB „Acorus Calamus“ platinamuose lankstinukuose maisto papildo su saldikliais „GRIPOLIS“ vaikams nuo 3 metų aprašyme buvo vartojami tokie teiginiai kaip: „be įprastų, peršalimui dažnai naudojamų šeivamedžio, liepos – šios tirpios arbatos sudėtis praturtina unikaliais pelargonijų bei tūbių vaistinių augalų ekstraktais, pasižyminčiais kosulį lengvinančiu, gerklę raminančiu, peršalimo simptomus lengvinančiu poveikiu. Sinergijai papildyta vaikams tinkamu kiekiu vitamino C bei cinko deriniu – itin svarbiu imuninei sistemai“; maisto papildo su saldikliais „GRIPOLIS“ besilaukiančioms ir maitinančioms mamoms reklamoje buvo nurodoma: „vienintelė augalinė tirpioji arbata, sukurta saugiai ir efektyviai lengvinti nėščiųjų ir žindyvių savijautą peršalus“. Reklamuojant likusius produktus taip pat buvo vartojami teiginiai, kuriais užsimenama apie žmogaus ligų profilaktines ir gydomąsias savybes.

UAB „Acorus Calamus“ reklamuoti maisto papildai nėra vaistiniai preparatai, todėl negali būti reklamuojami nurodant vaistinio preparato savybes. Nagrinėdama bylą Tarnybos komisija pažymėjo, kad vartotojas, perskaitęs ar išgirdęs bendrovės skleidžiamą reklamą apie maisto papildus, galėjo nepagrįstai susidaryti įspūdį, kad šie maisto papildai pasižymi ligų gydymo, profilaktinėmis ir kitomis savybėmis, kurių neturi, ir dėl šios priežasties vartotojas galėjo būti suklaidintas. Informacija apie maisto papildus, įskaitant reklamą, turi būti teisinga, kad vartotojas ja vadovaudamasis galėtų priimti sprendimus dėl maisto papildų įsigijimo ir jų vartojimo.

Įvertinus tyrimo metu nustatytas aplinkybes, už Lietuvos Respublikos reklamos įstatymo nuostatų pažeidimą UAB „Acorus Calamus“ skirta 700 (septynių šimtų) eurų baudą.

Tarnybos komisijos nutarimas per vieną mėnesį nuo nutarimo įteikimo dienos gali būti skundžiamas teismui Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.


Šaltinis: VVTAT