/„Mobility Tech 2019“: Europos savivaldžių automobilių ateities politika gimsta Vilniuje

„Mobility Tech 2019“: Europos savivaldžių automobilių ateities politika gimsta Vilniuje

Šiandien Vilniuje tarptautiniame renginyje „Mobility Tech 2019“ Europos ekspertai diskutuoja apie savivaldžių automobilių ateities perspektyvas Europos Sąjungoje. Jų pasiūlymai taps pagrindu formuojant šios srities Europos transporto politiką.

„Didžiuojuosi ir džiaugiuosi, galėdamas Vilniuje pasveikinti Europos transporto inovatorius. Būtent Vilniuje, Europos aukšto lygio ekspertų ir Lietuvos transporto sektoriaus atstovų susitikime, bus padėti Europos Sąjungos transporto politikos savivaldžių automobilių plėtros pamatai“, – sako susisiekimo ministras Rokas Masiulis.

„Mobility Tech 2019“ dalyviai sprendžia konkrečius savivaldžių automobilių diegimui aktualius transporto politikos klausimus: kaip plėtoti 5G koridorius ir jų infrastruktūrą, kokia teisinė bazė reikalinga didelio masto bandymams, kaip užtikrinti, kad savivaldžiai automobiliai pagerintų mobilumą miestuose, kokią įtaką ši technologija turės logistikai. Renginyje taip pat kalbama, kokius pokyčius ir iššūkius tai gali reikšti viešojo transporto, automobilių dalijimosi ir pavėžėjimo paslaugoms, kaip užtikrinti eismo dalyvių saugumą ir savivaldžių automobilių technologijos naudą visuomenei.

Pasak ministro, savivaldžiai automobiliai yra svarbi inovacija, bet visas jos potencialas nebus išnaudotas, jei tai liks atskira technologija. Politikos formuotojai yra atsakingi už tai, kad ji taptų mūsų transporto sistemos dalimi ir teiktų naudą visiems. Tam reikia tinkamos teisinės bazės, rūpestingo planavimo, naujų savivaldžių automobilių bandymų. Turime nuolatos ieškoti, kaip tokių automobilių pagalba galima suteikti geresnes paslaugas vartotojams, sumažinti automobilių poveikį aplinkai ir didinti verslo efektyvumą. Trumpai tariant, turime žinoti šios besivystančios technologijos poreikius ir potencialą.

„Inovacijų diegimas – vienas svarbiausių Lietuvos transporto sektoriaus tikslų. Siekdami paskatinti ir sudaryti palankias sąlygas verslui kurti inovatyvius produktus ir paslaugas, sukūrėme transporto sektoriaus inovacijų ekosistemą, turinčią didelį potencialą ateityje naudoti savivaldžių automobilių technologijas“, – teigia susisiekimo ministras R. Masiulis.

Inovacijų ekosistemos dalis – šiais metais Susisiekimo ministerijos iniciatyva įkurtas Transporto inovacijų centras, ieškantis naujų idėjų ir siekiantis užtikrinti galimybę naudotis visų susisiekimo sričių – kelių, geležinkelių, jūrų ir oro transporto, pašto ir telekomunikacijų infrastruktūra, išbandant naujus produktus ir paslaugas. Šis centras skatina inovacijas transporto sektoriuje, taip pat yra atsakingas už pažangių užsienio kapitalo įmonių pritraukimą į mūsų šalį. Šiemet įsteigtas 5 mln. eurų Ko-investicinis fondas, kuriuo siekiama paskatinti startuolius, labai mažas, mažas ir vidutines įmones kurti mobilumo paslaugas ir produktus, intelektines transporto sistemas ir inovatyvias transporto technologijas. Be to, jau porą metų veikia Lietuvos transporto saugos administracija, besirūpinanti eismo sauga ir teikianti konsultacijas rinkos dalyviams, ypač startuoliams, kad jų kuriami nauji produktai atitiktų eismo saugos reikalavimus. Susisiekimo ministerija taip pat aktyviai formuoja transporto politiką ir kuria teisinę bazę, reikalingą naujoms technologijoms diegti bei kylantiems iššūkiams suvaldyti.

Antroji „Mobility Tech 2019“ dalis – 24 val. truksiantis hakatonas #LG challenge – skiriama pažangiems IT sprendimams geležinkelių srityje. AB „Lietuvos geležinkeliai“ ir Transporto inovacijų centras kviečia padėti rasti dviejų svarbių problemų sprendimus: viena jų yra mašinistų grafikų planavimas, antroji – vagonų numerių nuskaitymas per atstumą. Šios sritys yra itin aktualios planuojant geležinkelio veiklas, kadangi suradus inovatyvius technologinius sprendimus darbai galėtų būti atliekami efektyviau.

Tikimasi, jog šio hakatono dalyvių sukurti prototipai virs realiais projektais ir prisidės prie „Lietuvos geležinkelių“ verslo efektyvumo didinimo. Geriausiai pasirodžiusiai komandai atiteks 1500 eurų piniginis prizas, o prototipas bus pristatytas „Lietuvos geležinkelių“ vadovams.


Šaltinis: Susisiekimo ministerija