/„Oro navigacija“: keleivių gyvybės – didžiausias prioritetas

„Oro navigacija“: keleivių gyvybės – didžiausias prioritetas

Draudimas naudotis Lietuvos oro erdve „Boeing 737 MAX 8“  ir „Boeing 737 MAX 9“ orlaiviams galios neribotą laiką, kol Europos aviacijos saugumo agentūra (EASA) ir skrydžių saugą Lietuvos oro erdvėje prižiūrinti Transporto kompetencijų agentūra nepriims kito sprendimo. Skrydžių sauga ir keleivių gyvybės laikoma didžiausiu prioritetu aviacijoje, todėl naktį per Lietuvą tranzitu turėję skristi orlaiviai dėl įsigaliojusio draudimo per Lietuvą neskrido.

Remiantis naujausia informacija, norvegų kompanijos lėktuvas  „Boeing 737 Max 8″ kovo 12 d. 13.50 val. Lietuvos laiku pakilo iš Stokholmo ir per Lietuvą turėjo skristi į Tel Avivą, tačiau savo tikslo lėktuvas nepasiekė, nes orlaiviui Rumunijos oro erdvėje buvo nurodyta apsisukti ir grįžti į Stokholmą. Tą lėktuvo pilotas ir padarė.

Paprastai minėtų abiejų tipų orlaivių per Lietuvos oro erdvę praskrisdavo ar leisdavosi Lietuvos oro uostuose iki dešimties per dieną, pranešė oro navigacijos paslaugas Lietuvos oro erdvėje teikianti valstybės įmonė „Oro navigacija“.
„Oro navigacija“ aktyviai bendradarbiauja su skrydžių sauga Lietuvos oro erdvėje besirūpinančiomis institucijomis bei EASA ir laukia tolimesnių nurodymų.

Draudimą naudoti minėtų tipų lėktuvus EASA priėmė po „Ethiopian Airlines“ orlaivio „Boeing 737 MAX 8“ katastrofos, per kurią ˛uvo visi lėktuvu skridę 157 žmonės. Šio tipo orlaiviams skristi savo oro erdvėje taip pat uždraudė Kinija, Australija, Naujoji Zelandija. Jungtinės Valstijos ir Kanada kol kas leidžia šio tipo orlaiviams skraidyti savo oro erdvėje.


Šaltinis: Oro navigacija