/Didieji prekybos tinklai pasiryžę kovoti su netinkamai nurodomomis kainomis

Didieji prekybos tinklai pasiryžę kovoti su netinkamai nurodomomis kainomis

Praeitą savaitę Valstybinėje vartotojų teisių apsaugos tarnyboje įvyko susitikimas su Lietuvos prekybos įmonių asociacijos bei didžiųjų prekybos tinklų: UAB „Palink“, UAB „Norfos mažmena“, UAB „Rimi Lietuva“, Maxima LT, UAB, UAB „Lidl Lietuva“ ir UAB „Aljansas Aibė“ atstovais, kurio metu buvo aptarti 2018 m. dažniausi vartotojų nusiskundimai, vartotojų klaidinimo prekybos centruose atvejai bei Tarnybos vykdyti Nesąžiningos komercinės veiklos vartotojams draudimo įstatymo pažeidimų tyrimai.

Tarnybos atstovai pristatė dažniausius vartotojų prašymuose nurodomus didžiųjų prekybos centrų pažeidimus – vartotojams nepritaikomos žadėtos nuolaidos, parduotuvėse reklamuojamos pasibaigusios akcijos, prekės kaina mokant kasoje nurodoma didesnė, negu nurodyta prekės kainolapyje lentynoje, ir pan.

Lietuvos prekybos įmonių asociacijos vykdantysis direktorius Laurynas Vilimas pažymėjo, kad visos asociacijai priklausančios įmonės yra suinteresuotos laikytis teisės aktų reikalavimų ir bendradarbiaujant su Tarnyba imtis visų įmanomų priemonių, kad nustatomų pažeidimų skaičius mažėtų. Nors situacija nuolat gerėja, tačiau visiškai išvengti pasitaikančių klaidų tiesiog neįmanoma, nes kainos dažniausiai keičiamos rankiniu būdu, taigi, visada išlieka žmogiškų klaidų tikimybė.

Įmonių atstovai pabrėžė, kad svarbiausias visų prekybos įmonių tikslas – patenkinti ir laimingi pirkėjai. Siekiant išvengti vartotojų teisių pažeidimų įmonės planuoja diegti papildomus kainų tikrinimo mechanizmus, kelti darbuotojų kvalifikaciją bei stiprinti konfliktų su vartotojais sprendimo įgūdžius.

Tarnyba ypač palankiai vertina prekybininkų iniciatyvas su vartotojais kilusius konfliktus spręsti nedelsiant, prekybos vietose. Taigi, susitikimo metu buvo akcentuota būtinybė tinkamai informuoti vartotojus, kaip elgtis pastebėjus kainų neatitikimus, apmokyti personalą spręsti su vartotojais kilusius konfliktus ir taikyti vieningus ir aiškius kompensavimo mechanizmus visiems vartotojams. Prekybos įmonių atstovai pritarė tinkamo vartotojų informavimo svarbai ir patikino, kad ateityje vartotojų švietimui bei informavimui skirs dar daugiau dėmesio.

Susitikimo metu nutarta stiprinti Tarnybos bei Lietuvos prekybos įmonių asociacijos ir jos narių bendradarbiavimą ir organizuoti reguliarius susitikimus aktualiausiems klausimams aptarti.

Tarnyba primena, kad daugeliui didžiųjų prekybos tinklų 2018 m. buvo taikytos sankcijos už Nesąžiningos komercinės veiklos vartotojams draudimo įstatymo pažeidimus.


Šaltinis: VVTAT