/Naujas lėktuvų triukšmo valdymo etapas Vilniuje – per dvejus metus virš 15 priemonių

Naujas lėktuvų triukšmo valdymo etapas Vilniuje – per dvejus metus virš 15 priemonių

Viena pagrindinių užduočių, kurią vienaip ar kitaip sprendžia daugybė oro uostų visame pasaulyje – triukšmo valdymas. Vilniaus oro uostas jau ne vienerius metus bendradarbiauja su VĮ „Oro navigacija“ prie pavienių triukšmo mažinimo iniciatyvų. Šiemet jos išaugo į ilgalaikį įsipareigojimą – Vilniaus oro uostas bei „Oro navigacija“ pasirašė sutartį dėl kompleksinių triukšmo mažinimo priemonių įgyvendinimo. Detaliame ilgalaikiame plane numatyti keliai, padėsiantys valdyti orlaivių triukšmo zonas.

Bendradarbiavimo sutartimi įteisintas triukšmo valdymo planas nuo lig šiol taikytų priemonių skiriasi kompleksiškumu – triukšmo valdymas bus vykdomas įvairiomis tarpusavyje susijusiomis ir viena kitą papildančiomis kryptimis.

Pirmoji plano dalis numato oro uosto operacijų triukšmo mažinimą. Jau šiandien naudojamos „Oro navigacijos informacijos rinkinyje“ nustatytos priemonės kovai su triukšmu. Tačiau nuo 2019-ųjų planuojama išanalizuoti galimybes pritaikyti papildomas priemones, tokias kaip uždelsto lėtėjimo operacijos, antžeminis orlaivio manevringumas vienu varikliu ir pan. Taip pat bus nustatyti naktiniai apribojimai mokomiesiems skrydžiams.

Kartu su operacijų triukšmo mažinimu 2019 m. numatoma ir antroji veiklos kryptis – maršrutų korekcijos ir jų laikymosi kontrolė. „Oro navigacijos“ specialistai planuoja pakoreguoti vieną iš artėjimo tūpti maršrutų bei sumažinti zoną, kurioje virš Vilniaus leidžiamas lėktuvų manevringumas, taip užtikrinant, kad orlaivių triukšmas paveiktų kuo mažesnį gyventojų skaičių.

„Džiaugiamės, kad suteikdami duomenis Vilniaus oro uostui apie orlaivių skridimo trajektoriją, peržiūrėdami orlaivių skridimo maršrutus prisidėsime prie triukšmo mažinimo šalia Vilniaus oro uosto gyvenantiems žmonėms“, – sako VĮ „Oro navigacija“ generalinis direktorius Mindaugas Gustys.

„2019-aisiais atliksime variantinį triukšmo modeliavimą, kuriuo įvertinsime kiekvieną maršrutą ir jo poveikio zoną. Tuomet galėsime tikslingai keisti maršrutus ar jų naudojimo dažnį ir sumažinti triukšmo lygį mieste nepadarydami jokios negatyvios įtakos oro uosto funkcionavimui. 2018 m. pabaigoje jau įsigaliojo draudimas nakties metu vykdyti visakrypčius išskridimus, 2019 m. griežčiau reguliuoti išskridimo maršrutus norime visą parą“, – aiškina Vilniaus oro uosto vadovas Dainius Čiuplys.

Trečioji triukšmo mažinimo priemonė – nuolatinė triukšmo stebėsena ir matavimas. Metų pradžioje pilnai veikti pradėjo Vilniaus oro uosto triukšmo monitoringo sistema, kuri pasitelkdama „Oro navigacijos“ turimas technines priemones leis sekti, kaip orlaiviai laikosi nurodytų reikalavimų. Su šia monitoringo sistema triukšmo valdymo kontrolę pilnai perėmė Vilniaus oro uosto specialistai. Tai reiškia, jog pats oro uostas galės atlikti triukšmo vertinimą, skundų analizę bei sudaryti triukšmo žemėlapius.

Ne viena kovos su triukšmu priemonė Vilniaus oro uoste veikti pradėjo dar 2018 m. – nakties metu buvo uždrausta orlaivius stabdyti padidinus pasipriešinimą orui ar vykdyti triukšmingų orlaivių variklių bandymus. Įsigaliojo ir reikalavimas taikyti triukšmą mažinančias procedūras kylant (angl. NoiseAbatementDepartureProcedures).

Dar 2017 m. penktadaliui išskridimo maršrutų buvo nustatytos nuoseklaus aukštėjimo (angl. Continuous Climb Operations) procedūros. Jas taikant orlaivio aukštėjimas vyksta nuolat, tad taip galima sumažinti triukšmo poveikio laiką ir intensyvumą.

Apie VĮ „Oro navigacija“

„Oro navigacija“ – vienintelė Lietuvos įmonė, teikianti oro navigacijos paslaugas Lietuvos oro erdve skrendantiems orlaiviams, įskaitant komercinius, karinius ir bendrosios aviacijos orlaivius. Per 2018 m. „Oro navigacijos“ specialistai aptarnavo daugiau nei 266 tūkst. skrydžių. Įmonė taip pat vykdo mokslinius aviacijos inovacijų plėtojimo tyrimus.

Apie Vilniaus oro uostą

Vilniaus oro uostas priklauso Lietuvos oro uostų tinklui, valdančiam trejus oro vartus Vilniuje, Kaune ir Palangoje. Per 2018 m. jie aptarnavo 6,3 mln. keleivių ir 61 tūkst. skrydžių. Žiemos sezono metu iš Lietuvos oro uostų 15 aviakompanijų tiesiogiai skraidina 66 reguliariosiomis kryptimis į 57 miestus 27 šalyse. Tarptautinės oro uostų tarybos (ACI Europe) duomenimis, Lietuvos oro uostai prie Lietuvos BVP prisideda 2,5 proc.


Šaltinis: Oro navigacija