/Lietuvos statistika komentuoja. Dėl straipsnio „Fenomenas: Lietuvoje gyventojų – vis mažyn, o prekybininkų apyvartos auga

Lietuvos statistika komentuoja. Dėl straipsnio „Fenomenas: Lietuvoje gyventojų – vis mažyn, o prekybininkų apyvartos auga

Fenomenas – žmonių Lietuvoje mažėja, o prekybininkų apyvartos auga ir, anot ekonomistų, itin įspūdingai. Prekybininkai neslepia – apyvartas pernai, kaip ir užpernai, didina kylančios kainos. Tačiau statistikų fiksuojama infliacija – kukli. Ekonomistų teigimu, situaciją galima paaiškinti tuo, kad žmonės perka brangesnius produktus, o statistikai tokių, skaičiuodami vartojimo krepšelio kainų pokytį, neįtraukia. Todėl infliacijos rodiklis – sau, o žmonių turimos išlaidos – sau.

Skaitykite daugiau: čia.

Skaičiuojant vartotojų kainų indeksą – pagrindinį infliacijos rodiklį – į reprezentatyviųjų produktų krepšelį įtraukiama ne tik „pigiausi“ produktai. „Vartojimo krepšelį“ sudaro daugiau nei 900 reprezentatyviųjų prekių ir paslaugų, kurias gali įsigyti vidutinis vartotojas, į jį įtrauktos ne tik pigios, bet ir brangesnės prekės, taip pat paslaugos, kuriomis gali naudotis didesnes pajamas gaunantys gyventojai (pvz., brangesni mėsos, žuvų produktai, nauji automobiliai, atostogų išvykos, pramogų, sporto ir kultūros paslaugos ir kt.).

Kiekvieną mėnesį kainų registratoriai užregistruoja į „vartojimo krepšelį“ įtrauktų reprezentatyviųjų produktų pagal tuos pačius aprašymus apie 70 000 kainų įvairaus lygio prekybos ir paslaugų įmonėse. Atrinkto reprezentatyviojo produkto vidutinę kainą sudaro tiek pigesni, tiek ir brangesni produktai. Pvz., grikių vidutinė kaina apskaičiuojama pagal užregistruotas kainas, kurių intervalas 0,78–2,99 euro, juodos duonos – 0,69–3 eurai, pieno – 0,39–1,10 euro.


Šaltinis: Statistikos departamentas