/Šeima ir verslas – misija įmanoma

Šeima ir verslas – misija įmanoma

Vis dažniau pastebima, kad moterys sėkmingai geba derinti verslą ir rūpinimąsi šeima. Ar tai įmanoma? Kaip suderinti, kad abi pusės liktų patenkintos ir laimingos? Su LTnews.lt skaitytojais asmenine patirtimi dalinasi Aušra Pacevičiūtė, butiko „Bevangardo“ sumanytoja ir įkūrėja, taip pat dviejų nuostabių berniukų – Marijono (2m.,) ir Jorūno (8m.) mama.

Dažnas vertindamas mėgsta pabrėžti: „Tau gerai, tu turi daugiau laiko!” Laiko mes turime vienodai, tik ne vienodai jį išnaudojame bei sugebame paskirstyti. Protingas laiko išnaudojimas – gerų rezultatų pagrindas. Atsiradus vaikams laiko lieka vis mažiau, ką jau kalbėti apie verslą. Nors šiais laikais dažnas priešingas atvejis, kada moterys motinystės laikotarpiu atranda save naujuose amplua. Aušra vienas iš tų pavyzdžių, kada suderinti, suspėti ir atrasti galima vienu metu.

Manau, kad verslas ir motinystė prieštarauja vienas kitam tik tada, kai nesugebame planuoti savo laiko. Juk nėra didelio skirtumo ar tu dirbsi samdomą darbą 8 valandas per dieną, ar skirsi šį laiką savo verslui? Net priešingai, kai turi savo verslą, gali sudėlioti savo darbotvarkę pagal savo šeimos ritmą“, – pastebėjimais dalijasi moteris.

Vos paklausus Aušros apie šių dviejų, iš pažiūros nesuderinamų, dalykų derinimą ir tai, kaip gyventi ir dirbti, kad nenukentėtų šeima, iš karto išgirdome tvirtą atsakymą: Žinoma, būna ir atvejų, kai verslas reikalauja visų 24 valandų per parą, tuomet mums padeda seneliai. Pripažinsiu tai nėra lengva, tačiau manau, kad derinant motinystę ir savo verslą svarbu atrasti balansą tarp laiko skiriamo vaikams, vyrui, darbams ir namų ruošai“.

Dažnas atvejis, kai moterys, būdamos motinystės atostogose, atranda veiklas, kurios būna susijusios su vaikais, o vėliau tos veiklos išsirutulioja į verslą. Kartais vaikai paskatina, pasufleruoja, kokia tai galėtų būti sritis. Aušros atvejis – ne išimtis. Tik reiktų paminėti, kad verslo idėja susijusi ne su vaikais, o su visa šeima. Vis dažniau kalbama apie aktyvų ir pasyvų laisvalaikio praleidimą, deja, dažnesnis būna pasyvus. Būtent to pasyvumo apimta, pastebėjusi savo šeimos, aplinkinių trūkumus, Aušra savo veiklą sutapatino su šių dienų aktualijomis.

Pastebėjau, kad tiek daug laiko praleisdami prie išmaniųjų technologijų mano vaikai pasidarė labai apatiški. Jeigu kur nors išvažiuojame, dažnai jiems būna nuobodu, nėra ką veikti. Ne išimtis ir mano vyresnysis sūnus, nors jam dar tik aštuoneri, tačiau pastebėjau, kad pamažu norai tampa tie patys: televizorius, telefonas, kompiuteris. Kažkada su vyru diskutavome šia tema. Negali visiškai atriboti vaikų nuo naujausių technologijų, bet – kur yra ta riba?“, – pasakoja Aušra.

Sudominti ir įkvėpti vaikus darosi vis sudėtingiau, o ir mes, būdami tėvais, dėl įtempto gyvenimo ritmo kartais juos apleidžiame. Pati pašnekovė yra ne kartą pastebėjusi, kad sūnui pasakojant dienos įvykius, moteris būna pasinėrusi į telefoną ar kompiuterį ir tik galva linkčioja. Būtent tada Aušra suprato, kad darbų visada bus daug, tačiau reikia vadovautis savo vertybėmis, požiūriu į šeimą, mokėti planuotis laiką atsakingai. Savo pavyzdžiu reikia įkvėpti vaikus, artimuosius, mokėti džiaugtis akimirkomis kartu, skatinti didesnį fizinį aktyvumą, kūrybiškumą, meilę ir atradimus.

Pati „Bevangardo“ idėja ne tik skatina aktyvumą, bet ir atrodo aktyviai. Rūbuose užkoduotos vaikystės ir aktyvaus laisvalaikio užuominos. Nupieštas „Klasių“ žaidimas, raidės, skaičiai. Įdomus išskirtinumas iš kitų prekinių ženklų – dovana perkantiems „Bevangardo“ prekes. Nepriklausomai nuo užsakyto rūbo dydžio bei paskirties, klientas gauna aktyvią dovaną – šokdynę ar kreidučių dėžutę, ką galima panaudoti lauke.

Pastebėjau, kad dauguma mūsų „brendų“ susitapatina su masiniais prekės ženklais, praranda savo identitetą. Taip kilo mintis dėl prekės ženklo „Bevangardo“, kuris tapo išskirtinis, nešantis tam tikrą žinutę. Nuoširdžiai tikiu, kad viską, ką mes darome, kuriame, vartojame ir gaminame, kaip tarpusavyje bendraujame ir sąveikaujame, turi įtakos ateities kartoms”, sako Aušra Pacevičiūtė.

Pašnekovė prisimena, kaip su kiemo draugais iki išnaktų žaisdavo lauko žaidimus, kaip jų dėka mokėsi bendrauti, fantazuoti, kurti, svajoti ir pasitikėti. Vaikai būdavo fiziškai aktyvesni, kūrybingesni. Būtent savo pavyzdžiu moteris panoro įkvėpti ne tik savo artimuosius, bet ir „Bevangardo“ prekės ženklo pirkėjus daugiau domėtis, žaisti ir leisti laiką kartu su šeima bei draugais.

Kiek bus palaikančių, tiek pat atsiras ir kritikuojančių. Vienus kritika skatina eiti pirmyn, kitus – suklupti. Žinoma, Aušra ne išimtis. Moteris pasakoja, kaip jaučiasi pati: „Kartais kai šneku su draugėmis, kurios rūpinasi tik vaikais ir buitimi, pagalvoju, ar ne per mažai laiko skiriu vaikams? Iš pradžių sutrinku, susimąstau, ar teisingai skirstau savo gyvenimo prioritetus. Tačiau kaskart, kai sūnų poelgiai priverčia mane nustebusiai susižavėti, suprantu, kad viską gyvenime darau teisingai. Svarbiausia pusiausvyra šeimoje. Jei mama bus laiminga save realizuodama, likusieji šeimos nariai bus dar laimingesni. Mūsų šeimoje mes besąlygiškai vienas kitą palaikome, skatiname, semiamės idėjų vieni iš kitų ir svarbiausia – mylime“.

Be palaikymo – nė iš vietos. Palaikymas, kaip ir kritika, yra vienas svarbiausių verslo pamatų. Kai verslą ima kurti mama – ypač. Smagu, kai šeima ne tik palaiko, pataria, kritikuoja, bet yra ir įkvėpimo šaltinis, o sūnūs Marijonas ir Jorūnas yra lankstančios idėjos.

Esu idėjinis žmogus, jei turiu įkvėpimą, galiu kalnus nuversti. Vaikai, vyras, artimieji yra mano nuveiktų darbų ir pasiekimų šaltinis. Manau, kad mus supanti aplinka priklauso nuo mūsų pačių, kiek pastangų, emocijų įdedame, tokį rezultatą ir gauname“,gražia gaida baigia pokalbį Aušra.


Autorė Toma Beržonskienė